The Dark Side Of Me "Life does not consist mainly, or even largely, of facts and happenings. It consists mainly of the storm of thought that is forever flowing through one's head" --Mark Twain

Sunday, March 19, 2006

Borongós Vasárnap

Hogy mászhat valami ennyire az ember bőre alá? Ez, ez volna a válasz? Van-e borongósabb mint a mérget mosolyogva kihörpintő anya? Mit változtatott meg ez a melódia abban a sok emberben, kik az életüket adtak érte? Tan csak rájöttek, hogy nincs miért élni, de azért a búcsúnak meg akartak adni a módját? Vagy a történelem megismételhetetlenül sötét árnyai késztettek csak őket? Vagy ezt mind csak belebeszéljük, és ez a zeneszóm is csak az érzések legbanalisabbjat, a féltékenységet erősíti fel bennünk.
Csendben meghalni, ezzel kifejezni kimondhatatlan szerelmünket.... van-e ennél romantikusabb? Nos én maradok a bon bonnal, de ahányszor megszólalt a főszólam,csak csak végigfutott a hátamon a hideg. És mikor az angol nyelvű szöveget énekelni kezdte egy szívszaggató hang a film végen, nos nem volt kedvem felállni.
A szereplők is mind így futottak a csapdába... megpróbáltak a zenét megérteni, és amikor mar a legszomorúbb dolgot is csak tompa melankólia váltotta fel, akkor az élet s halál közötti vékony vonal is fakulni kezd.
De a 3 főszereplőt nem csak a zene szalai kötik össze. Hanem egy sokkal kézzelfoghatóbb, és szerencsére értelmezhetőbb jelenség is. Egy gyönyörű asszony, ohh és milyen szívmelengető érzés, hogy kíséretként ahogy a zongorát a hegedű kísérni, úgy őt a kék szín mintha megszállni látszana, és majdhogynem személyiségének részévé válik.
Megcsalva ereztem magam mikor a 2 magyar kujon halála után, oly könnyen a nemet vaskaromba vetette magát, a virágszál.
Egy festmény értékű kép véste magát az agyamba. A hölgy születésnapján, melynek estélyen a végzetes szólam először ette bele magát az emberek szívébe, 4 ember együtt indul haza az étteremből. Közepén élesen kirajzolódva gyengéd kék hullámokba ölelve a lány, mellette jobbról a nemet „vállalkozó” odahajol hozza és megkéri a kezet. A háttérben a Férje és a Szeretője. És mindenki gondterhelt és vágyaktól megrakodva szinte lepni alig bír... míg o nevet és felhőkön tancol.
Sötét oldalam tehát megsúgta, a történelem során nem előszór, a no volt a hibás.

Nem lehet nem észrevenni a zeneszerű kompozíciót a filmben. Folyton visszatérő dallamok, apró változtatásokkal. A magyar éttermes kikíséri a németet a vagányig. és elköszönnek. Aztán 40 perccel később a nemet kíséri ki a magyart, és nem köszönnek el.

„was ist denn mit denn Kartofeln?” kérdezhetnétek. (Amikor a különös szerelmi háromszögben megalapoznak a piacon, egy eladó türelmetlenül közbeszólt.)

„Budapest...Budapest....Das ist Budapest!” (És a zongora elsírja magát.)

„Minden ember legszívesebben mindkettőt megkapna, valamit a léleknek, valamit a testnek. Valamit amitől jóllakik, és valamit amitől megéhezik.”

Van Gogh ezek szerint elhalasztódik, nem volt elég tenyérbemaszo. Amitől el tudok aludni... az nem tart fent, na.

Azért hunyoríts rá arra a kékruhas ördögre, és képzeld el a vastag ecsetvonósokat, a kidomborodó tengerkék íveket, körülötte félénk festek foltok, És ahogy a tenger mozgását követi a hajó, úgy hánykolódnak testének rezdülésétől a férfiak...

A rádió ami meghozza a hírnevet, és pénzt, de aztán a halálhíreket, az öngyilkosokét és az ártatlanokét. Áruló. Az árulás előhírnöke egy vérvörösbe öltözött asszony.


Egy kis comic relief:

„András kommnt doch nie zu spat!”

O most kelt fel

Attila

„Nekem pedig mennem kell...”

Jes_S

0 Comments:

Post a Comment

<< Home